PEREMPUAN vs LELAKI

Hollah!!! hr ni tetiba aku nak citer pasal isu2 cinta @ lebih tepat lagi info cinta walaupun aku x bercinta...(tetiba aku teringat kat kata2 kwn aku thn lepas...namapak x normal klu umur ko dah smpai skrg still x ada boyfriend..) aku gelakkan aje bila dia ckp mcm tu...pd aku nilai sebuah cinta itu terlalu tinggi nilainya...bukan mcm kita beli ikan kat pasar, bukan mcm kita tukar pakaian (klu hr ni rasa nak pakai warna pink, kita ambik...esok rasa nak pakai warna biru, merah, kita ambik. Pastu warna pink tinggal mcm tu aje)...so itu just pendpt aku ttg cinta..aku x tahu la pndpt korang2 kan..so...sapa yg ada pndpt yg rajin nak kongsi2...sila2 la...aku pun suka juga baca2 kiasah cinta yg pelbagai dr korang2 kan....so kat bawa ni aku saja je nak kongsi dgn korang apa yg pernah aku kongsi dekat "MUKA BUKU-FB" aku sikit masa dulu....


30 Perkara Perempuan x Sempat Bgtau Lelaki....


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat, tetapi sebaik saja ganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit, semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta, dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis, cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar, benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So, kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

~~life-love-faith-fate~~

2 ulasan:

miharizar

mula2 cinta 1 tu dtg aku x endahkn..(pe lg melepas..nyesal x sudah2 smp skrg..2 la nk jual mhl konon..pigi dh..)
pastu cinta 2 tu dtg..aku pn dpt la..(akhirnya brjaya dpt jgk..)
keadaan ok lm jgk la..
tiba2 cinta 2 ni susut..try la top-up blk..(keadaan dh ok blk..)
tup2 cinta 2 ni nk lari la pulak..pe lg aku thn..(dpt blk..keadaan ok la blk..)
keadaan ok utk bbrp ktk..smp la akhirnya cinta 2 ni btul2 lari..pe lg kejar la...tp ms kejar mengejar tu cinta 2 ni bgtau "stop2 x pyh la kejar ok" aku tny knp?..dgn selamba cinta 2 ni menjwb "cinta i dh berubah kt org ln..so slmt tggl..."
pe lg hi hi bye bye la aku..
kecewa yg amat utk kali ke-2..
pendekn citer aku pn putuskn nk berehat sketika....smp bl?x tau..
tup2 smp la skrg ni...
tp...

cahaya inspirasi

TAPI????????

huhuhu..apa2 pun saya tumpang kesian. apa yg saya boleh ckp..just enjoy with ur single time. think positive! Tiba masanya, cinta yg luhur akan dtg tanpa saudara sedari. nikmati saja hari2 yg saudara lalui. disamping itu jgn lupa utk usaha, doa dan tawakkal...{*_*}

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Love ~ Life ~ Fate ~ Faith | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in