CINTA PERTAMAKU...ada nilai sentimental value;)

Hollah!!! Aku just nak share la dgn korang tentang mcm mana aku bleh jatuh cinta dgn dunia membaca!!! Aku rasa korang pun mesti ada rahsia korang yg tersendiri kan. Meh la share citer dgn aku. Macam aku, semuanya bermula lepas aku habis exam UPSR dulu2... Aku mula betul2 minat membaca masa aku tingkatan 1 sampailah skrg. Dah jadi habit aku da skrg ni, sebelum aku masuk tido, mesti aku nak membaca. 

Okey  lah, berbalik pada citer mcm mana aku bleh jatuh cinta dgn dunia membaca. Masa tu aku ada kakak sepupu yg gila2 kumpul novel. Even skrg dah ada anak 3 pun, dia masih rajin kumpul novel. So, dia lah yg jd mentor aku kan. Org pertama yg kenalkan aku dgn dunia NOVEL. Aku ingat lagi first novel yg dia bg aku baca tajuknya "Diari Sayang". Lepas aku baca je novel tu sampai la skrg aku mmg bleh di gelar "hantu novel". Tapi...sebenanrya, bukanlah novel je yg akan jd bahan bacaan aku, kadang2 aku tukar juga bahan bacaan aku dgn buku2 motivasi @ bahan bacaan lain. Nanti x de la yg kata aku ni "minah blues" @ "minah jiwang" hehehehehe...

Klu korang nak tahu, oleh krn novel tu menjadi CINTA PERTAMA AKU dan dia ada NILAI SENTIMENTAL VALUE, aku sanggup berjalan kuar masuk berhari2, berminggu2, berbulan2 dan mkn tahun juga la aku cari balik novel Diari Sayang tu kat mana2 kedai utk aku buat koleksi peribadi aku sendiri. Finally aku dapatlah beli novel ni dekat Central Market (CM) kat KL tu lepas puas aku tercari2. Yang paling best sbb aku dpt beli novel tu dgn harga RM7-00 sahaja berbeza dgn harga sebenarnya RM12-90. huhuhu..rezeki..rezeki....So, ni lah CINTA PERTAMA AKU :-)


Kalau ini cinta pertama aku, bagaimana pula dgn korang???

~~life-love-faith-fate~~

6 ulasan:

Red Warrior

Cinta pertamaku? sendirian berfikir?aku ade cinta pertama ker....hehe....tapi yg di igt cinta ku pada novel bila tgk kakak ku sentiasa mmbaca novel dan sejak itu la tergerak hati ku utk mmbca novel....d awal novel yg ku mmbaca hanyalah senipis2 nye dan makin lama setebal2 nye ku baca.....dan dlo suke bace hanya pd novel yg love story shj dan makin lama makin meniggkat dewasa,ku lebih suke bace novel lbh kpd pelbagai genre,mksud berkaitan pasal family,dunia business,etc....begitu lah ceritanya hal mcmana diriku terjebak dgn cinta pd novel :-)

cahaya inspirasi

wow!!! i like...
setiap org ada cara tersendiri utk jatuh cinta dgn dunia membaca..apa2pun i nak say thank you la pd u sbb rajin singgah dekat blog i dan u sentiasa jadi org first yg bg komen pd artikel i..thanks a lot:-)

madammondoq

salam..

wah..suka baca novel ye? teringat zaman2 sekolah menengah dulu. suka gak baca novel ni.. :)

cahaya inspirasi

wkslm kak..

huhuhu..suka sangat..tp skrg dah keje kadang2 je dpt layan...;)

miharizar

hobi yang x sia-sia..dgn membaca pemikiran & tamadun sesebuah bangsa/negara itu akan dpt berkembang & maju jauh ke hadapan..lihat org di jepun..barat..contohnye mrk suka membaca dlm sethn puluhan buku dibaca..tp di negara ni terbalik pulak..

cahaya inspirasi

hurm..nak wat camner saudara. apa2pun skrg ni,terpulang pd diri masing2. sapa yg nak ilmu lebih dan bermanfaat, rajin2 la membaca. for me, ilmu kehidupan tu kadang2 ada dlm buku. jadi, rajin2 la mencari.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Love ~ Life ~ Fate ~ Faith | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in