BERITA GUMBIRA UNTUK MEREKA YANG BERUSIA 35 TAHUN KE BAWAH....INI PELUANG UNTUK ANDA REBUT!!!

Hollah!!! GOOD NEWS UNTUK KALIAN YANG BERUSIA 35 TAHUN KE BAWAH. YANG BEKERJAYA TETAP DAN MEMPUNYAI GAJI DI BAWAH RM3000.00 SERTA MASIH BELUM MEMILIKI HARTA (RUMAH) PERTAMA @ TETAP...



Huhuhuhu...best kan bila baca tajuk "hot" hari ini kat blog aku. Ini berita gumbira utk kalian...Actually, the pass few day (wallah!! tetiba i speaking plak) aku ada pergi bank MAYBANK dihatiku untuk uruskan beberapa hal. Tetiba mulut ni gatal bertanya tentang "SKIM RUMAH PERTAMAKU" yang di lancarkan oleh PM kita pada 8 Mac 2011 hari tu. So..dengan super excited nya pegawai yang layan aku tu terus bawa aku masuk pejabat dia untuk cerita panjang dengan aku pasal proses untuk dapatkan rumah tu..So...I'M EXCITED OK!!! memang berbaloi aku habiskan masa dengar celoteh pegawai tu...So aku nak suggest kan untuk kalian yang masih berfikir-fikir, takut-takut untuk beli rumah pertama kalian. Silalah teruskan niat kalian. Kalian hanya perlu pergi ke mana-mana bank yang kalian selesa untuk berurusan untuk melaksanakan impian kalian semua (tapi kalian kenalah pastikan yang bank kalian pergi itu ada menawarkan perkhidmatan untuk "SKIM RUMAH PERTAMAKU")..Tapi aku memang sukalah nak suggest kan juga kat kalian untuk pilih MAYBANK sebagai pilihan utama sebab aku dah cuba compare kan interest dan sewaktu dengannya sepanjang tempoh pembelian rumah tu. So..MAYBANK punya charge la yang paling best. Tapi terpulanglah pada keselesaan kalian..Yang penting kalian mesti ada 6 SYARAT ni:-

1- WARGANEGARA MALAYSIA
2- PEMBELI RUMAH PERTAMA
3- BERUMUR 18-35 TAHUN SAHAJA
4- BEKERJA TETAP
5- RUMAH MESTILAH BERNILAI RM100K HINGGA RM220K
6- PENDAPATAN TIDAK MELEBIHI RM3000-00 SEBULAN

****So..Kalian ada? Cukup? Memenuhi syarat????? KALAU KESEMUA SYARAT-SYARAT DIATAS KALIAN ADA. Dipersilakan membawa:-

1- Salinan K/P
2- Salinan Penyata Gaji (3 Bulan) @ Salinan Penyata Bank (3 Bulan) @ e-Filling / Form J / EA Form
3- Surat Pengesahan Majikan
4- Penyata KWSP yang TERBARU
5- INI PENTING OK (PHOTOCOPIES OF TITLE DEED FOR REFINANCING)
6- SALES PURCHASE AGREEMENT

****So...aku tahu mesti kalian tanya kan "kenapa dengan no 5 & 6 tu"..jawapannya, 2 dokumen ni memang dan yang paling penting..mesti ada rumah @ tapak yang kalian mahu beli dulu baru boleh buat pinjaman 100% ok...aku suka nak ulang lagi sekali PINJAMAN 100% OK!!!!

SEKIAN PERKONGSIAN MAKLUMAT DENGAN KALIAN....

p/s: link untuk rujukan kalian @ pengesahan Skim Rumah Pertamaku - Maybank Pilihanku

~~life-love-faith-fate~~

4 ulasan:

bokbong...

JOM Pakat beli rumah.. tapi bulan2 mahal tak dah downpayment x kena byr... bokbong1010.blogspot.com

cahaya inspirasi

JOM....actually, bulan2 tu nanti bleh buat pilihan dgn pihak bank.nanti diaorg akan sediakan plan pilihan utk kita sebagai pembeli untuk membuat pilihan. semuanya mengikut kemampuan. jadi pilihan itu terletak di tangan kita. yang penting pilih yg terbaik dan tidak membebankan..:)

miharizar

hrp rumah tu nnt menjadi "tmn syurga" bknnye "lubang neraka"..

cahaya inspirasi

huk??? x kan la nak jadikan lubang neraka..nauzubillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Love ~ Life ~ Fate ~ Faith | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in